Wednesday 31 August 2016

Khamis,30 julai 2015                                                                                                                                 Aku bersyukur kerana berjaya menamatkan pengajian.Aku tidak sabar-sabar rasanya hendak bersama dengan ibu,ayah,adik-beradik,saudara-mara dan sahabat handai di tanah air. Aku sungguh merindui suasana aman damai dikampung halam. aku rindui akan bunyi kicauan berburung .Aku juga tidak lupa bunyi kokokan ayam jantan pada waktu pagi.                                                                                                 Azamku hanya satu.Aku mahu memanfaatkan ilmu yang ditimba di negara matahari ini terbit untuk memajukan anak-anak bangsaku.Aku yakin  aku dapat membangunkan negaraku jika aku bersungguh-sungguh.                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Ahad,2 ogos 2015                                                                                                                                       Aku amat  teruja  ketika kakiku menuruni anak-anak tangga pesawat MAS.Benar kata pepatah,"hujan emas dinegeri orang,hujan batu di nageri sendiri.Walaupun berada lima tahun di rantau orang,namun kasih dan taat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!                   

No comments:

Post a Comment